مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 19:352023-12-19فرهنگي

قصه در قرآن یک مسئله راهبردی است


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی می باشد و لذا باید در مجموعه های مدیریتی امور قرآنی هم به عنوان یک استراتژی دیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا معاف اظهار کرد: دومین جشنواره ملی قصه های قرآنی تبیین مهم و راهبردی است چون یک ششم قرآن قصه است ، همچنان که پیامبر(ص) با زبان قصه و با عمل خود مردم را دعوت به خیر می کردند و قصه گویی، قصه شنیدن و قصه نویسی بر اساس منطق قرآن یک مسئله راهبردی می باشد.

  وی افزود: خود کلمه قصه به معنای حرف دنباله دار است و لذا قصه باید در آن پند و نصیحت و ادامه داشته و اثری بر آن مترتب باشد، در حالی که داستان و رمان می تواند امتداد نداشته باشد.

  معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه داد: خداوند در قرآن از این فرصت استفاده کرده و یک ششم قرآن را با قصه برای ما فرستاده و این برای ما راهبرد فرهنگی است که باید با زبان عرف و محاوره با مردم صحبت کنیم.

  معاف تأکید کرد: قصه در قرآن یک مسئله راهبردی است و اگر مردم قصه های قرآن را بشنوند و بخوانند و به پیام های آن توجه کنند ما به هدف خود از برگزاری جشنواره قصه های قرآنی رسیده ایم و تفکیک قصه گویی و قصه نویسی در این جشنواره تفکیک خوبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه در قرآن یک مسئله راهبردی است

قصه در قرآن یک مسئله راهبردی است