مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 11:002023-12-06اقتصادي

15 درصد از اعتبارات دانشگاه ها به حوزه پژوهش و فناوری تخصیص می یابد


معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس برنامه قانون هفتم، برای نخستین بار حداقل 15 درصد از اعتبارات دانشگاه ها به حوزه پژوهش و فناوری تخصیص می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی در دانشگاه اراک، گفت: دانشمندان و اساتید دانشگاه وابسته به وزارت علوم بیش از 11 هزار و 800 قرارداد بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال ارتباط با صنعت و دانشگاه و جامعه در سال جاری داشتند.

وی ادامه داد: تولید علم و برداشت مناسب برای پاسخگویی به نیاز های جامعه و صنعت و حل مسائل جامعه از این محتوا ها هدف اصلی است و در کشور در کنار تحقیق بنیادی تولید علم، تلاش بر این است که برآیند این تحقیقات را در اقتصاد کشور مشاهده کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال 2022 میلادی با چاپ بیش از 78 هزار مقاله علمی از پژوهشگران، اساتید و دانشمندان کشور، جمهوری اسلامی ایران توانست جایگاه پانزدهم جهان را کسب کند.

صالحی با اشاره به ایجاد زیست بوم فناوری ادامه داد: امروز 60 پارک علم و فناوری، بیش از 240 مرکز رشد و بیش از 300 مرکز نوآوری فعالیت دارند که از طریق این نهاد ها، فناوری های بومی مورد نیاز کشور ایجاد و تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد از اعتبارات دانشگاه ها به حوزه پژوهش و فناوری تخصیص می یابد

15 درصد از اعتبارات دانشگاه ها به حوزه پژوهش و فناوری تخصیص می یابد