مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 22:302023-12-21اجتماعي

شلغم و کدوی محلی خوراکی یلدایی سنتی در اردستان


پاییز به پایان خود نزدیک می شود و بوی تازگی دانه های درخشان انار و هندوانه های قاچ خورده و شلغم و کدوی محلی در شب یلدا میهمان لبخندهای شب نشینی مردم اردستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردستان، در تقویم ما ایرانیان، مراسم و جشن های بسیاری دیده می شود که یکی از مهم ترین آن ها شب یلدا است؛ در واقع چندین هزار سال است که ایرانیان آخرین شب پاییز و طولانی ترین شب سال به نام یلدا را دور هم جمع شده و گرامی می دارند.

چله زمستان از اول دی (در تقویم کنونی ایران) آغاز می شود و تا دهمین روز بهمن ماه ادامه دارد که به این ایام چله بزرگ می گویند و چله کوچک نیز بعد از چله بزرگ تا اول اسفند ادامه دارد همچنین چهار روز پایان چله بزرگ و چهار روز آغاز چله کوچک چهار چهار نام گرفته است.

یلدا را با انار و هندوانه می شناسیم، رنگ سرخ این میوه ها نشانه سرخی خورشید است خورشیدی که گرما بخش است و در زمستان سرد محافظ خواهد بود و از بیماری ها افراد را مصون نگاه خواهد داشت.

مردم شهر هم در این شب به یادماندنی پاییز، در کنار خانواده شان گرم صحبت و میهمانی هایشان می شوند تا همراه یلدا، با آخرین شب پاییز وداع کنند.

پاییز تمام می شود اما دانه های درخشان انار، بوی تازگی می دهند و هندوانه های قاچ خورده ا ی که میهمان لبخندهای شب نشینی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلغم و کدوی محلی خوراکی یلدایی سنتی در اردستان

شلغم و کدوی محلی خوراکی یلدایی سنتی در اردستان