مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 18:152023-11-27پزشكي

شناسایی 567 بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان جنوبی


معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت در این استان 310 نفر مشکوک به پرفشاری خون و 257 نفر مشکوک به دیابت شناسایی و به سطح 2 ارجاع شدند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت در این استان 310 نفر مشکوک به پرفشاری خون و 257 نفر مشکوک به دیابت شناسایی و به سطح 2 ارجاع شدند.

امیر مهدی زنگویی مطلق، امروز دوشنبه، 6 آذر در نشست خبری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تاکنون 21 هزار و 165 نفر افراد بالای 18 سال استان در پویش ملی سلامت (غربالگری دیابت و پرفشاری خون) شرکت کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: پویش ملی سلامت از 20 آبان امسال همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و تا 15 دی ماه در مراکز خدمات بهداشتی و درمانی شهرها و روستاها ادامه دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: همچنین طرح ایراپن که چهار بیماری دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات را شامل می شود، قبلا در استان اجرایی شده و جمعیت بالای 30 سال به بالا جامعه هدف هستند که تاکنون 98 هزار و 410 نفر غربالگری شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 567 بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان جنوبی

شناسایی 567 بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان جنوبی