مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-18سياسي

کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان در دانشگاه زابل برگزار شد


نخستین کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان با محوریت سیستان، اساطیر، تاریخ، هامون و هیرمند در سالن همایش های بین المللی دانشگاه زابل برگزار شد.

- نخستین کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان با محوریت سیستان، اساطیر، تاریخ، هامون و هیرمند در سالن همایش های بین المللی دانشگاه زابل برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل، نخستین کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان با محوریت سیستان، اساطیر، تاریخ، هامون و هیرمند با مشارکت دانشگاه زابل و دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در سالن همایش های بین المللی دانشگاه زابل برگزار شد.

در این کنگره که با هدف نکوداشت چهره فاخر شعر و ادب سیستان استاد عباس باقری برپاشده بود، 15 شاعر ملی، 15 شاعر بومی و 3 شاعر از کشورهای هندوستان، پاکستان و افغانستان آثار خود را با مضامین سیستان، اساطیر، تاریخ، هامون و هیرمند سرودند.

افراسیاب رییس دانشگاه زابل ضمن تشکر از حضور ادیبان، شاعران و پیشکسوتان شعر و هنر، و با اشاره به نام این کنگره که با نام سیستان عجین شده گفت: سیستان برگ زرینی از هویت ما ایرانی هاست و واژگانی مثل سیستان، پاسارگاد و تمدن جیرفت، ایرانی بودن مارا پررنگ تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان در دانشگاه زابل برگزار شد

کنگره بین المللی شعر و فرهنگ سیستان در دانشگاه زابل برگزار شد