مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 15:402023-12-24اقتصادي

وصول 631 هزار میلیارد تومان مالیات در 8 ماه امسال


رییس سازمان امور مالیاتی در نشست بررسی سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی در دیوان محاسبات از وصول 631 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در 8 ماه نخست امسال خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات، طی سخنانی در این جلسه با اشاره به پیشرفت ها و تحولات رخ داده در سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار داشت: اقدامات مثبت و خوبی در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته اما باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

دادستان دیوان محاسبات با اشاره به نقش ویژه مالیات در اصلاح ساختار اقتصادی کشور، گفت: نحوه اخذ مالیات از کارمندان نباید به این شکل باشد که ابتدا ضریب افزایش حقوق سنواتی لحاظ شود و سپس به همان میزان یا حتی بیشتر، بر درصد کسر مالیات از حقوق نیز اضافه شود؛ به نحوی که هیچ تغییری در دریافتی کارکنان صورت نپذیرد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده باید بطور کامل وصول شود، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات در حوزه مالیاتی، عدم رعایت تناسب زمانی در میزان وصولی از مودیان است بدین صورت که در 10 ماهه نخست هرسال 20 درصد و در ماه های بهمن و اسفند، حدود 80 درصد درآمدهای مالیاتی اخذ می گردد که این امر موجب ایجاد اختلال در پیشبرد برنامه های اقتصادی دولت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصول 631 هزار میلیارد تومان مالیات در 8 ماه امسال

وصول 631 هزار میلیارد تومان مالیات در 8 ماه امسال