مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 17:002023-12-25سياسي

محمد هاشمی: احزاب و سیاسیون برای انتخابات پرشور تلاش کنند


عضو مجمع وزرای ادوار از تحرکات انتخاباتی مجمع متبوعش در انتخابات 11 اسفند ماه خبر داد و گفت: همه نخبگان و چهره های سیاسی باید برای حضور مردم در پای صندوق رأی تلاش کنند تا هیچ کس از صندوق رأی قهر نکند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - محمد هاشمی در گفت وگو با ایرنا، درباره اهمیت انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند سال جاری، با بیان اینکه رهبر انقلاب باز بودن میدان رقابت برای جناح ها را ضروری دانستند، گفت: در بررسی انتخابات مجلس آینده، باید به دو وظیفه این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه کرد.

مجلس در مرحله نخست وظیفه تقنینی و در مرحله دوم وظیفه نظارتی بر اجرای قوانین دارد.

اگر مشکلی در کشور وجود داشته باشد، می توان با قانون درست آن را اصلاح کرد و قانونگذاری برای رفع مشکل و بن بستشکنی مهمترین وظیفه قوه مجریه است.

وی با بیان وجود برخی فسادها و عدول از مصوبات قانونی افزود: در صورت اجرای درست قانون و نظارت بر اجرای آن از فساد پیشگیری خواهد شد.

مجلس نباید یکدست شود رییس اسبق سازمان صدا و سیما اهمیت این وظایف را ضرورت شکل گیری مجلسی رقابتی تحلیل کرد وگفت: در مجلس یکدست ممکن است برخی از مسائل به دلیل تعارفات کنار گذاشته شود از این رو مجلس نباید یک دست شود بلکه باید رقابت واقعی در حضور رسانه های آزاد وجود داشته باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد هاشمی: احزاب و سیاسیون برای انتخابات پرشور تلاش کنند

محمد هاشمی: احزاب و سیاسیون برای انتخابات پرشور تلاش کنند