مدیریت صحیح شورای رقابت مساوی با آرامش بازارکاهش قیمت بعضی از خودروها و هر آنچه در بازار خودرو اتفاق افتاده یک آرامش نسبی است. پیشتر با برنامه ریزی های غلط سازمان حمایت و تحت تاثیر قرار دادن بازار و همچنین بازگذاشتن دست دلالان، تمایل افراد برای خرید خودرو استفاده واقعی نبود و سبب ایجاد دلالی در بازار شد. چه بسا خودروهایی که در این بازار دلالی به قیمت و ارزش بالاتر از خود در بازار معامله شد و خریداران و استفاده کنندگان واقعی از خودروهای داخلی و مونتاژی را دچار ضرر کرد که البته پوشش این کار حمایت از مصرف کننده بود اما در حقیقت موجب ضرر و زیان مشتریان واقعی شده و جریان عرضه و مصرف را با یک واسطه روبرو کرد. شورای رقابت وظیفه تصمیم گیری صحیح در عرضه و تقاضا برای انجام قیمت گذاری را دارد تا بتواند تولید کننده را به هزینه های تولید و یک سود منطقی برساند و در آن سو خودرو را به مصرف کننده مستقیم تحویل دهد که بدین منظور نیاز به یک تیم کارشناسی بازار و تحلیلگران اقتصادی دارد. شورای رقابت در تیم های مختلف با کسب اطلاعات بازار و صورت هزینه های شرکت های تولیدکننده و همچنین در نظر گرفتن سود عرف در تولید و عرضه در بازار خودرو راهی را باز کرد که این حرکت سبب شد تعداد افرادی که در سامانه وزارت صمت به جهت دلالی و سود از خرید و فروش ثبت نام کرده بودند از این بازار جدا شوند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |