مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 10:252024-01-03اجتماعي

تحصیل در شرایط سخت!


مشکلات عدیده از جمله کوچ مداوم، نبود وسایل و امکانات اولیه آموزشی، منطبق نبودن مطالب و محتوای کتب درسی با نوع زندگی عشایری و.

مشکلات بسیاری را برای دانش آموزان عشایر ایجاد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازواحد دانش آموزی خبرگزاری فارس از شیراز، امروزه با پیشرفت علم و فناوری و همچنین تغییر رویکردهای علمی، امکان تحصیل و وجود امکانات لازم برای تحصیل یک دانش آموز تا حدود زیادی مهیا شده است.

اما در برخی از نقاط استان فارس این امکانات و الزامات لازم و حداقلی برای تحصیل دانش آموزان به سختی فراهم شده و تعدادی از دانش آموزان استان فارس با مشقت های فراوانی برای تحصیل خود دست و پنجه نرم می کنند.

یکی از این مدارس که کلاسهای درس در آن به صورت سیار و زیر نظر اداره آموزش و پرورش عشایر سیار استان فارس برگزار می شود، دبستان شهید محمد نادری واقع در منطقه نورآباد استان فارس است.

به گفته راهبر عشایری منطقه نورآباد، مناطقی که زیر نظر اداره آموزش و پرورش عشایر سیار هستند به دو صورت مشغول به فعالیت هستند.

نوع اول به صورت نیمه سیار است که همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان سال ادامه می دهند، نوع دوم مدارس سیار هستند که با آغاز سال تحصیلی فعالیت خود را شروع کرده و پس از آغاز سال جدید با توجه با کوچ عشایری، مکان کلاسها، دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل در شرایط سخت!

تحصیل در شرایط سخت!