مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 08:252023-12-29اقتصادي

جایگاه سوم صادرات به عراق را چطور از دست دادیم


به گفته کارشناسان محدودیت ارزی بانک های عراق در برقراری تعاملات تجاری برای 5 کشور از جمله ایران وضع شده است، این ناشی از مانع تراشی فدرال رزرو آمریکا برای صادرات ایران به عراق است و بانک های عراقی نیز نمی توانند از تصمیماتی که آمریکا برای آنها اتخاذ می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صادرات ایران در 9 ماهه امسال با احتساب نفت، برق و خدمات فنی و مهندسی 63 میلیارد و 970 میلیون دلار بوده است.

همچنین ارزش صادرات غیرنفتی کشور در 9 ماهه امسال بدون احتساب نفت، برق و خدمات فنی و مهندسی 36 میلیارد و 430 میلیون دلار بوده است که 6 میلیارد و 900 میلیون دلار آن صادرات به عراق بوده است.

  به گفته کارشناسان در آینده نزدیک امکان افزایش تجارت ایران به عراق به 20 میلیارد دلار امکان پذیر است اما رسیدن به این رقم نیازمند تغییر رویکرد در روند تجاری با عراق است از جمله اینکه باید به تمایل عراق برای سرمایه گذاری مشترک توجه کرد و همچنین تراز تجاری مان را با این کشور متجانس کنیم و باید به سمت تجارت ترجیحی با این کشور حرکت کنیم.

     با وجود اینکه این راهکارها برای تجارت با عراق، اما حفظ و توسعه تجارت با عراق نیازمند رفع برخی از مشکلاتی است که اخیرا برای ایران به وجود آمده است بطوری که کارشناسان بازار عراق معتقدند که عدم توجه به تصمیمات دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه سوم صادرات به عراق را چطور از دست دادیم

جایگاه سوم صادرات به عراق را چطور از دست دادیم