مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 15:302024-01-20پزشكي

آغاز پویش ملی «تغذیه سالم» از اول بهمن ماه 1402


معاون بهداشت وزیر بهداشت از پوشش 72 درصدی غربالگری پرفشاری خون و دیابت در «پویش ملی سلامت» و آغاز پویش «تغذیه سالم» از اول بهمن 1402 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،حسین فرشیدی،معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در آخرین روز پویش ملی سلامت غربالگری پرفشاری خون و دیابت به 45 میلیون و 556 هزار و 830 نفر یعنی آمار 72 درصدی جمعیت هدف رسید.

وی با اشاره به میزان بالای ابتلا به پرفشاری خون در کشور، افزود: 22 درصد از این 45 میلیون نفر یعنی حدود 10 میلیون نفر پیش فشارخون دارند معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: این افراد نیاز به دارو ندارند و با رعایت برخی موارد که مهم ترین آن ها اصلاح تغذیه، کاهش مصرف نمک و انجام ورزش است، می توانند در آینده از ابتلای خود به پرفشاری خون و عوارض شدید آن پیشگیری کنند.

فرشیدی با بیان این که سن ابتلای افرادی که در این پویش، بیماری پرفشاری خون ودیابت آن ها تشخیص داده شده نسبت به قبل 10 سال و 5 سال جوان تر است، ابراز داشت: از ابتدای بهمن پویش ملی تغذیه سالم که با دو بیماری پرفشاری خون و دیابت ارتباط نزدیک دارد، آغاز می شود وی افزود: برای کاهش مخاطرات بیماری های غیرواگیر، اگر هم نمک استفاده می کنیم باید از نمک تصفیه شده، استاندارد و کمتر از سه گرم در غذای شبانه روز استفاده کنیم و در کنار آن باید استفاده از لبنیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پویش ملی «تغذیه سالم» از اول بهمن ماه 1402

آغاز پویش ملی «تغذیه سالم» از اول بهمن ماه 1402