مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 13:352023-12-30اقتصادي

افزایش 8 درصدی تولید صنعت پتروشیمی


رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی از افزایش هشت درصدی تولید صنعت پتروشیمی در طول هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در صادرات نسبت به سال قبل در یک خط مستقیم قرار داریم چراکه امسال 660 هزار تن بیشتر به بورس کالا عرضه کردیم.

- رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی از افزایش هشت درصدی تولید صنعت پتروشیمی در طول هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در صادرات نسبت به سال قبل در یک خط مستقیم قرار داریم چراکه امسال 660 هزار تن بیشتر به بورس کالا عرضه کردیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد مهدوی امروز در نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته 16 میلیارد دلار صادرات در صنعت پتروشیمی داشتیم که 14 میلیارد دلار به نیما داده شد و مابقی برای خرید تجهیزات، کالا و کاتالیست و اجرای طرح های پتروشیمی هزینه شده است.

وی با اشاره به سهم 30 درصدی صنعت پتروشیمی از صادرات غیرنفتی اظهار کرد: 27 تا 30 درصد بازار سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است و این صنعت نقش برجسته ای در رشد ناخالص داخلی کشور دارد.

او با بیان اینکه صنعت پتروشیمی سالانه 6 میلیارد دلار صنایع پایین دستی را تغذیه می کند که اگر این صنعت نبود باید واردات می شد، گفت: این صنعت سالانه بیش از 500 میلیون دلار کود اوره به سازمان خدمات کشاورزی با قیمت بسیار پایین عرضه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 8 درصدی تولید صنعت پتروشیمی

افزایش 8 درصدی تولید صنعت پتروشیمی