مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:212023-12-26ورزشي

رویداد آیین ملی چوگان در ارگ جدید بم برگزار می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، رضا شاه محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهار تیم برتر کشور از تهران، اصفهان و کرمان در رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم شرکت می کنند و به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: در آیین افتتاحیه نخستین رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم سخنرانی هایی با موضوع ثبت جهانی چوگان، پیشینیه شهر بم، جایگاه چوگان در شاهنامه انجام می شود.

دبیر هیأت چوگان استان کرمان از شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی و نقالی در رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم خبر داد و افزود: استانداری کرمان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری و شهرداری بم و مدیران ارگ قدیم بم برای برگزاری این رویداد همکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه چوگان، نخستین بازی گروهی ست که توسط بشریت اختراع شده است و ما افتخار می کنیم این بازی توسط اجداد ما ایرانیان، اختراع شده است، ابراز داشت: چوگان در کرمان سابقه دیرینه ای دارد و دیوارنگاره چوگان را در کاروانسرای گنجعلی خان کرمان مشاهده می کنیم.

شاه محمدی اظهار داشت: به سمت تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد آیین ملی چوگان ایران در ارگ جدید بم هم پیش رفته ایم تا هر سال آیین ملی چوگان ایران را به مناسبت ثبت جهانی چوگان برگزار کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد آیین ملی چوگان در ارگ جدید بم برگزار می شود

رویداد آیین ملی چوگان در ارگ جدید بم برگزار می شود