مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 15:102023-12-28اقتصادي

مالیات طلافروشان سالی 7 میلیون؛ چرا صنف طلا نمی خواهد مثل همه مردم مالیات دهد


مالیات پرداختی صنف طلا و جواهرفروشان در 3 سال اخیر به طور متوسط در هر سال 6 میلیون و 700 هزار تومان و در هر ماه 558 هزار تومان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس صنف طلافروشان و جواهرفروشان در حالی در روزهای اخیر به شفاف شدن فروش های خود معترض هستند که در سه سال اخیر این صنف به طور میانگین سالانه 6 میلیون و 700 هزار تومان مالیات پرداخت کرده اند در حالی که یک کارمند و کارگر حداقل 2 برابر طلافروش در سال مالیات پرداخته است.

صنف طلافروشان از دیرباز در اقتصاد ایران به عنوان پولدارترین صنف بازار شناخته می شوند و این نتیجه سرمایه هنگفتی است که راه اندازی طلافروشی نیاز دارد.

با افزایش چند 10 برابری قیمت طلا در دو دهه اخیر، ثروت طلافروشان هم چند برابر شده است.

با این حال تازمانی که اخذ مالیات از طلافروشان به صورت سنتی و کاغذی و با مراجعه مامور مالیاتی انجام می گرفت، این صنف به راحتی از پرداخت مالیات فرار می کرد.

مردم عادی هم همیشه نسبت به این موضوع اعتراض داشتند اما به علت نبود ابزاری که بتوان فرار مالیاتی را اثبات کرد، این روند ادامه داشت.

اما در سال های اخیر با گسترش سامانه های دیجیتالی، امکان رصد تراکنش های بانکی و میزان واقعی فروش طلافروشان به دست آمده و برای سازمان مالیاتی مشخص شده که این صنف، رقم بسیار ناچیزی نسبت به سود شغل خود را م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات طلافروشان سالی 7 میلیون؛ چرا صنف طلا نمی خواهد مثل همه مردم مالیات دهد

مالیات طلافروشان سالی 7 میلیون؛ چرا صنف طلا نمی خواهد مثل همه مردم مالیات دهد