مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 22:502023-12-28سياسي

باکو و ایروان فاصله چندانی تا معاهده صلح ندارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، الچین امیربایوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه این کشور و ارمنستان فاصله چندانی با توافق صلح ندارند، - نماینده ویژه ریاست جمهوری آذربایجان می گوید که باکو و ایروان فاصله زیادی تا معاهده صلح ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، الچین امیربایوف، نماینده ویژه ریاست جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه این کشور و ارمنستان فاصله چندانی با توافق صلح ندارند، گفت که باکو اتخاذ اقدامات نتیجه محور را ضروری می داند.

امیربایوف دراین باره گفت: نکته حائز اهمیت در این برهه حساس از مذاکرات که ظاهرا فاصله چندانی از توافق نهایی نداریم، این است که ما به اقدامی نتیجه محور نیاز داریم.

وی یادآور شد که جمهوری آذربایجان پنج اصل اولیه شکل دهنده پیش نویس توافق صلح را به این شرح پیشنهاد داد است: احترام متقابل به تمامیت ارضی؛ استقلال و نقض ناپذیری مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده؛ صرف نظر از هرگونه ادعای ارضی چه حالا و چه در آینده از جمله توسل به تهدید یا زور؛ مرزبندی بین ارمنستان و آذربایجان و همچنین افتتاح جاده های مواصلاتی بین دو کشور.

به گفته وی، باکو همچنین انتظار دارد که در این توافق نوعی سازوکار حل و فصل مناقشات ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو و ایروان فاصله چندانی تا معاهده صلح ندارند

باکو و ایروان فاصله چندانی تا معاهده صلح ندارند