مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 09:352023-12-28سياسي

بیش از 98 درصد جمعیت استان قزوین باسواد هستند


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: درصد باسوادی استان 98/6 درصد بوده و بیشترین درصد بی سوادان استان در رده سنی 20 تا 49 سال قرار دارند.

- محمود طریقی در گفت وگو با خبرنگار فارس از قزوین، با اشاره به اهداف نهضت سوادآموزی استان قزوین بیان کرد: براساس برنامه هشتم توسعه و برنامه چشم انداز استان، ارتقاء سطح شناسایی و آموزش گروه هدف در سطح استان و در نهایت ریشه کنی بی سوادی از مهمترین اهداف سواد آموزی استان است.

وی افزود: ساختار آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در هشتصد و سی و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ 19 بهمن سال 89 تصویب شد، بر اساس این مصوبه ساختار آموزشی مرحله اول آموزش بزرگسالان شامل سه دوره تحصیلی است که در این راستا بی سوادان و کم سوادان تحت پوشش سوادآموزی استان بر اساس حجم ابلاغی که همه ساله از سازمان سوادآموزی به استان داده می شود در دوره های سه گانه سوادآموزی، تحکیم و انتقال جذب شده و در کلاس ها تحت آموزش قرار می گیرند.

حجم ابلاغی سوادآموزی به استان قزوین، 4375 نفر است معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی کشور در دوره های سه گانه سوادآموزی به استان قزوین در سال جاری 4 هزار و 375 نفر می باشد که از این تعداد یک هزار و 555 نفر در دوره سوادآموزی معادل سوم ابتدای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 98 درصد جمعیت استان قزوین باسواد هستند

بیش از 98 درصد جمعیت استان قزوین باسواد هستند