مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 22:302024-01-17بين الملل

اربیل و تل آویو؛ تاریخچه ای از روابط فوق سرّی


عمق و قدمت روابط سری میان دولت اقلیم کردستان عراق و رژیم صهیونیستی به ویژه سرویس های جاسوسی این رژیم دیگر بر کسی پوشیده نیست و همکاری مشترک آن ها حول محور همکاری نظامی، - امنیتی و اقتصادی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ریچارد سیلور اشتاین روزنامه نگار سرشناس یهودی-آمریکایی که تاکنون از مسائل و اسرار محرمانه امنیتی و استراتژیک بسیاری در سطح جهان پرده برداشته است، در یادداشتی که پیشتر توسط وبسایت خبری میدل ایست آی منتشر شده بود درباره روابط دولت اقلیم کردستان عراق و رژیم صهیونیستی نوشت: روابط دائمی اسراییل با اقلیم کردستان عراق به تل آویو یک مزیت استراتژیک در درگیری با ایران داده است و این مزیت یک نقطه شروع برای حمله به ایران فراهم کرده است.

وی معتقد است: هیچ کس نباید از آنچه درباره وجود پایگاه مخفی اسراییل در اربیل به عنوان مرکز اقلیم کردستان عراق فاش شد، تعجب کند؛ چراکه این امر نتیجه رابطه طولانی مدت میان اسراییل و اقلیم کردستان عراق است .

اوفرا بانجو پروفسور و محقق صهیونیست در مرکز مطالعات خاورمیانه موشه دایان در مطالعه خود که 11 فوریه 2015 منتشر شد، تأیید می کند ریشه های روابط رژیم صهیونیستی و کردها در شمال عراق از دهه 1950 وجود داشته و در سال های 1965 تا 1975 به اوج خود رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربیل و تل آویو؛ تاریخچه ای از روابط فوق سرّی

اربیل و تل آویو؛ تاریخچه ای از روابط فوق سرّی