مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 10:002024-01-14سياسي

برای مقابله با جرایم رایانه ای دستمان کوتاه است


یک قاضی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای گفت: هک اسنپ فود و این سکو به دلیل طرفداران زیادی که دارد بسیار دیده و رسانه ای شد اما این اتفاق در حوزه های دیگر هم اعم از نهادهای عمومی و دولتی و خصوصی رخ داده است.

- یک قاضی دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای گفت: هک اسنپ فود و این سکو به دلیل طرفداران زیادی که دارد بسیار دیده و رسانه ای شد اما این اتفاق در حوزه های دیگر هم اعم از نهادهای عمومی و دولتی و خصوصی رخ داده است.

امین تویسرکانی بازپرس دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای در گفت وگو با ایسنا، درباره هک اسنپ فود و ضرورت حفظ اطلاعات شخصی مردم در فضای مجازی، گفت: قانون جرایم رایانه ای مصوب 88 است و قانون در آن زمان در حالی تصویب شده که فضای رایانه و فناوری های هوشمند بسیار محدودتر در زندگی ما وارد شده بود.

در سال 88 گوشی هوشمند محدود بود یا اصلا وجود نداشت و پیام رسان ها و سکوها (پلتفرم ها) به صورت امروزی وجود نداشتند و حوزه های مالی مانند امروز جنبه الکترونیک پیدا نکرده بود؛ لذا با مقتضیات امروز ما، قانون جرایم رایانه ای فاصله زیادی دارد؛ هر چند این قانون، قانون بسیار خوبی است ولی امروز که تمام زندگی ما متاثر از فضای رایانه ای است، حتما این قانون کمبودهایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مقابله با جرایم رایانه ای دستمان کوتاه است

برای مقابله با جرایم رایانه ای دستمان کوتاه است