مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:552023-12-26پزشكي

ایران رتبه 15 تولید علم در جهان را دارد


معاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت با اشاره به جایگاه 15 ایران در تولید علم،گفت: در حوزه فناوری، رتبه کشورمان 62 است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، یونس پناهی در نشست در نشست مشترک معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تقدیر از وزارت علوم به دلیل ساماندهی رشته های آموزشی در مجموعه آن وزارتخانه، گفت: نگرش ها باید از مدرک گرایی به مهارت گرایی حرکت کند و به افراد، مهارت های مورد نیاز را بیاموزیم.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنایع، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توسعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد فناوری در حوزه سلامت توانسته ایم فاصله ایده تا محصول را کاهش دهیم.

در حوزه فناوری نیز ثبت پتنت، پایان کار نیست بلکه باید ادامه دار و منجر به تولید محصول و تجاری سازی شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه 15 ایران در تولید علم، یادآور شد: در حوزه فناوری، رتبه کشورمان 62 است بنابراین می توان به این نتیجه رسید که تمام تولیدات علمی در کشوران به محصول و فناوری ختم نشده است.

پناهی دیپلماسی علمی را محدود به پذیرش دانشجویان خارجی در کشور ندانست و افزود: با تلاش وزارتخانه های بهداشت و علوم زمینه های تقویت مراودات علمی و آموزشی و برگزاری کنفرانس های مشترک با سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رتبه 15 تولید علم در جهان را دارد

ایران رتبه 15 تولید علم در جهان را دارد