مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 12:502023-12-25اقتصادي

4 دستگاه پرتأخیر در سامانه مجوزها و چشم انتظاری جوانان جویای کار


بر اساس آمارهای مرکز ملی مجوزهای کسب و کار، وزارت کشور(به جز شهرداری ها)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت در مقایسه با سایر دستگاه های صادرکننده مجوز به ترتیب بیشترین میزان تاخیر در صدور الکترونیکی مجوزها را داشته اند.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: برای گرفتن مجوز کسب و کار به هر اداره ای مراجعه کرده است اما معمولا می گویند بازار اشباع است، مجوز نمی دهیم، تخصصش تعمیر وسایل برقی خانگی است، این را محمد محسنی جوان فارغ التحصیل دانشگاه که پایان خدمت هم گرفته است، می گوید؛  می خواهم زن بگیرم، می گویند باید شغل داشته باشی، می روم مجوز شغل بگیرم سنگ جلوی پایم می اندازند .

تا همین یکی دو سال پیش بود که صدور مجوز از سوی یک سازمان دولتی با هزار مانع مواجه بود، آخر سر هم در پیچ و خم یک امضای طلایی فلان مسوول می ماند و باز روز از نو روزی از نو.

دولت سیزدهم با راه اندازی سامانه ملی مجوزهای کسب و کار، اعلام کرد همه دستگاه های دولتی صادرکننده مجوز باید به این سامانه بپیوندند، همه متقاضیان هم از طریق سامانه ملی مجوزها اقدام کنند، دستگاههای صادرکننده مجوز باید ظرف یک هفته پاسخ دهند، در غیر این صورت مجوز به صورت خودکار توسط سامانه صادر می شود ،  این را امیر سیاح، رییس مرکز ملی مجوزهای کسب و کار وزارت اقتصاد می گوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 دستگاه پرتأخیر در سامانه مجوزها و چشم انتظاری جوانان جویای کار

4 دستگاه پرتأخیر در سامانه مجوزها و چشم انتظاری جوانان جویای کار