مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 14:402024-01-19اقتصادي

نرخ ارز به قبل برمی گردد/ بازار ارز از بانک مرکزی تبعیت می کند


یک کارشناس اقتصادی افزایش قیمت ارز را ناشی از دلایل سیاسی و موقتی عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی در کنترل بازار ارز رفتار درستی داشته و در حال حاضر بازار ارز از بانک مرکزی تبعیت می کند، - یک کارشناس اقتصادی افزایش قیمت ارز را ناشی از دلایل سیاسی و موقتی عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی در کنترل بازار ارز رفتار درستی داشته و در حال حاضر بازار ارز از بانک مرکزی تبعیت می کند، درصورتیکه قبلا اینطور بود که با افزایش قیمت ارز در بازار، بانک مرکزی هم قیمت ارز را افزایش می داد و به نظر می رسید که بازار آزاد محرک بانک مرکزی است اما حالا برعکس شده و بانک مرکزی بازار ارز را به خوبی کنترل کرده است.

آلبرت بغزیان در گفت وگو با ایسنا، درباره تحولات ارزی توضیح داد: در تحولات ارزی در هر مرحله ای جهش هایی داشتیم که دلایل متفاوتی داشته است.

از جمله دلایل سیاسی که در کشورهای دیگر رخ می دهد و نگرانی ها بیشتر می شود و عده ای هیجانی وارد می شوند که تامین ارز کنند.

اگرنه این پنج درصد بازار ارز کل کشور هم نیست و نمی توان گفت که باید بر کالاهای دیگر اثر بگذارد، زیرا 95 درصد بازار، ارز مورد نیاز خود را از مرکز مبادله تامین می کنند.

وی ادامه داد: با وجود این به دلیل نظارت ضعیف بر قیمت ها، این بهانه می شود و سودجویان فرصت را برای افزایش قیمت غنیمت می شمرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ ارز به قبل برمی گردد/ بازار ارز از بانک مرکزی تبعیت می کند

نرخ ارز به قبل برمی گردد/ بازار ارز از بانک مرکزی تبعیت می کند