مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 09:302024-01-09اقتصادي

مالیات بر مجموع درآمد راهکار مقابله با فرار مالیاتی اصناف پردرآمد


به گفته استاد دانشگاه اهواز، کسانی که تاکنون با استفاده از خلا ءهای قانونی فرار مالیاتی داشته اند با هر اقدامی که درآمدشان را شفاف کند و مقابل فرار مالیاتی آن ها باشد، - گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: یکی از ملزومات شکوفایی اقتصادی هر کشور در اختیار داشتن یک نظام مالیاتی کارآمد است به طوری که مالیات ستانی عادلانه باشد و درآمدهای مالیاتی در راستای بهبود اداره کشور به کار گرفته شود، دستیابی به چنین نظام منضبط و کارآمدی برنامه ریزی های دقیق و نظارت های قوی را می طلبد.

تلاش هایی در راستای ضابطه مندسازی مالیات گیری در کشور به اجرا گذاشته شده است، راه اندازی سامانه مودیان مهم ترین اقداماتی است که در این ارتباط انجام شد.

فاز اول این سامانه تیر 1401 به اجرا گذاشته شد، فاز دوم از ابتدای ماه جاری به اجرا گذاشته شده است و باید همه مشاغل به آن بپیوندند، همان طور که پیش بینی می شد، شاهد مقاومت برخی اصناف به ویژه طلافروشان در مقابل پیوستن به این سامانه هستیم.

مقابله با این مقاومت از جمله وظایف دولت است تا بتواند از طریق شفاف سازی درآمد این صنف به افزایش مالیات گیری عادلانه در کشور کمک کند؛ شفاف شدن عملکرد صنف طلافروشان به نفع مردم است زیرا با پیوستن آن ها به سامانه مودیان، فاکتور الکترونیک صادر می شود و مردم در جریان میزان سود، مالیات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیات بر مجموع درآمد راهکار مقابله با فرار مالیاتی اصناف پردرآمد

مالیات بر مجموع درآمد راهکار مقابله با فرار مالیاتی اصناف پردرآمد