مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:412024-01-08اجتماعي

نخستین دسته از پرندگان مهاجر به تالاب «یوسف کند» مهاباد آمدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، فاروق سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: صدها قطعه اردک به عنوان نخستین دسته از پرندگان مهاجر آبزی وارد تالاب یوسف کند این شهرستان شدند.

وی افزود: این پرندگان مهاجر که بیشتر از خانواده انواع اردک ها هستند، همزمان با کاهش دمای هوا، از تالاب ها و مناطق شمالی به منظور استراحت و تغذیه به این منطقه مهاجرت کردند.

سلیمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه آب تالاب یوسف کند از رودخانه و سد مهاباد تامین می شود و سد انحرافی در این مسیر قرار دارد، آب آن در طول سال خشک نمی شود و به همین دلیل از تغذیه کافی برای پرندگان آبزی و کنارآبزی برخوردار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: با توجه به کاهش دمای هوا در مناطق شمال و خشک شدن تعدادی از تالاب های منطقه پیش بینی می شود تعداد و گونه های پرندگان مهاجر در این تالاب طی روزهای آینده افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی از گردشگران و دوستداران طبیعت خواست در این فصل که تالاب یوسف کند به مامنی برای پرندگان مهاجر در منطقه تبدیل شده است از هر گونه آسیب زدن به پرندگان و حتی تغذیه آنها خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد سودجو و متخلف در حاشیه این تالاب ماموران یگان حفاظت این اداره را مطلع سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دسته از پرندگان مهاجر به تالاب «یوسف کند» مهاباد آمدند

نخستین دسته از پرندگان مهاجر به تالاب «یوسف کند» مهاباد آمدند