مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 15:102024-01-13بين الملل

افزایش تعرفه کشتی های کانتینری به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن


به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن که نگرانی در مورد اختلال در تجارت جهانی در دریای سرخ را تقویت کرد، تعرفه کشتیرانی کانتینری در مسیرهای تجاری اصلی جهان افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن که نگرانی در مورد اختلال در تجارت جهانی در دریای سرخ به عنوان یکی از شلوغ ترین مسیرهای دنیا، را تقویت کرد، نرخ کشتیرانی کانتینری در مسیرهای تجاری اصلی جهان در این هفته افزایش یافت.

بامداد دیروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی های اسراییلی و نیروهای آمریکایی، بیش از 12 نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند.

براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت های آموزشی، پایگاه های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده اند.

15 درصد حمل و نقل دریایی جهان از طریق دریای سرخ انجام می شود و تغییر مسیر و عدم عبور از این مسیر هزینه های کشتیرانی و زمان آن را افزایش داده است.

نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بودند تا زمانی که به غزه غذا و دارو نرسد، هیچ کشتی اسراییلی در دریای سرخ امنیت ندارد اما مسیر برای سایر کشتی ها کاملا امن است، اما آمریکا و انگلیس تلاش کردند تا کشورهای دیگر را برای امنیتی و نظام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تعرفه کشتی های کانتینری به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن

افزایش تعرفه کشتی های کانتینری به دنبال حمله آمریکا و انگلیس به یمن