مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 07:552024-01-14اقتصادي

فقط 180 هواپیما قابل استفاده است


ناوگان هوایی، دریایی و ریلی کشور فرسوده است، به گونه ای که حدود 170 تا 180 فروند هواپیما قابل استفاده در کشور موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، بابک احمدی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز در نشست خبری گفت: ناوگان هوایی، دریایی و ریلی کشور فرسوده است، لذا باید مشوق هایی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و ایجاد کرد.

موتور محرک شکوفایی صنعت تقاضا و بازار است، لذا در دوره ای که تحت تحریم خارجی هستیم، باید برای حمایت از صنایع داخلی از بازارهای داخلی به عنوان یک فرصت بهره بگیریم.

وی افزود: در ناوگان هوایی حدود 330 فروند پرنده در کشور وجود دارد که از این تعداد کمتر از 250 فروند قابلیت پرواز دارد که تعدادی از این 250 فروند هواپیما نیز به دلیل کسری قطعات یدکی، اقلام مصرفی و یا دوره های تعمیراتی باید از پرواز خارج شوند تا عملیات تعمیر و نگهداری رو آنها انجام شود، لذا حدود 170 تا 180 فروند هواپیما قابل استفاده در کشور موجود است.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: اولویت ما حفظ ناوگان هوایی است و برای حفظ آن نیز نیازمند اقلام و زیر ساخت هستیم که زیرساخت های آن در کشور موجود است، اما در حوزه اقلام یدکی مشکلات زیادی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 180 هواپیما قابل استفاده است

فقط 180 هواپیما قابل استفاده است