مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 09:402023-12-27اجتماعي

پوشاندن و دستکاری پلاک خودرو 6 ماه تا یک سال حبس دارد


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از برخورد قانونی با وسایل نقلیه با پلاک مخدوش اعم از خودرو و موتورسیکلت خبر داد.

- ایسنا/البرز رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از برخورد قانونی با وسایل نقلیه با پلاک مخدوش اعم از خودرو و موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور امروز (چهارشنبه، ششم دی ماه) اظهار کرد: کسانی که پلاک خودرو را دستکاری می کنند، علاوه بر جرم و احتمال ارتکاب اعمال خلاف قانون، حقوق دیگر شهروندان را تضییع می کنند، چون ممکن است برای دیگران جریمه ای به ناحق ثبت شود.

رییس پلیس راهور استان البرز ادامه داد: مجرمان با هدف شناسایی نشدن، با دستکاری و پوشش پلاک وسایل نقلیه انواع جرایم را مرتکب می شوند و برخی رانندگان برای فرار از اعمال قانون تخلفات رانندگی این کار را انجام می دهند.

این عمل جرم است و برخورد قضایی در انتظار این دسته از رانندگان خواهد بود.

رحمتی پور بیان کرد: علاوه بر تغییر در ارقام پلاک، با پوشاندن پلاک با قاب های شیشه ای و دودی نیز برخورد خواهد شد و پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: پلاک، هویت وسیله نقلیه است و طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشاندن و دستکاری پلاک خودرو 6 ماه تا یک سال حبس دارد

پوشاندن و دستکاری پلاک خودرو 6 ماه تا یک سال حبس دارد