مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:102024-01-13اقتصادي

شناسایی بیش از 2 هزار فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 223 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در راستای اجرای قانون حفظ کاربری طی سال جاری در استان شناسایی شد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 223 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در راستای اجرای قانون حفظ کاربری طی سال جاری در استان شناسایی شد.

خسرو شهبازی در گفت و گو با ایسنا افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی از عمده مشکلات اساسی بخش کشاورزی محسوب می شود که این امر سبب نابودی بخش اعظمی از اراضی کشاورزی شده و از دیدگاه امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال پایدار جامعه روستایی، پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در سال جاری در سطح استان و در راستای قانون حفظ کاربری، بیش از 860 مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در استان اجرایی شده است که تعداد 662 مورد قلع و قمع به مساحت 8 هکتار با منشاء تبصره 2 ماده 10 و به تعداد 207 مورد حکم قطعی با منشاء ماده 3 و به مساحت 5.

52 هکتار است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: یکی از راه های ایجاد تعادل بین جمعیت و تولید مواد غذایی پایدار، گسترش فعالیت های کشاورزی از طریق حفظ خاک و زمین های کشاورزی با کاربری های زراعی و باغی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیش از 2 هزار فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آذربایجان غربی

شناسایی بیش از 2 هزار فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آذربایجان غربی