مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 15:302024-01-20سياسي

برندسازی تولیدات صنعتی که در بازار جهانی رقیب دارند


بازار های جهانی محصولات ایرانی با ثبت بین المللی نشانه های جغرافیایی و برندسازی آن ها گسترش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضاییه، سیامک اسلامی، سرپرست مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و الکساندرا گرازیولی، مدیر ثبت لیسبون سازمان جهانی مالکیت معنوی (wipo)، زمینه های استفاده موثر ایران از ظرفیت معاهده بین المللی لیسبون را مورد بررسی قرار دادند.

اسلامی ضمن اشاره به الحاق ایران به موافقتنامه لیسبون در خصوص حمایت از اسامی مبدا و ثبت بین المللی آن ها از سال 1383 اعلام کرد: فرایند الحاق کشور ایران به سند ژنو موافقت نامه لیسبون در مورد حمایت از نشانه های جغرافیایی و ثبت بین المللی آن ها در مراحل نهایی تصویب قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای قانون حمایت از نشانه های جغرافیایی مصوب سال 1383 در کشور، تلفیق ویژگی های جغرافیای، فرهنگی و تاریخی ایران را یکی از دلایل مهم تنوع در محصولات طبیعی و کشاورزی و صنایع دستی دانست و بر لزوم اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی و ایجاد بهینه پروژه های برندسازی و توسعه بازار های جهانی محصولات ایرانی تاکید کرد.

سرپرست مالکیت معنوی اعلام کرد: در مرحله اول سه محصول فرش، زعفران و پسته در دستور برنامه های برندسازی قرار دارند تا علاوه بر حفظ شهرت با مرغوبیت زمینه بهره مند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برندسازی تولیدات صنعتی که در بازار جهانی رقیب دارند

برندسازی تولیدات صنعتی که در بازار جهانی رقیب دارند