مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 13:202024-01-17سياسي

آقامیری: حفاظت از داده‎ های مردم شرط تمدید مجوز فعالیت سکوها است


رییس مرکز ملی فضای مجازی شرط تمدید مجوز استمرار یا تمدید فعالیت سکوها و سامانه های فضای مجازی را منوط به اجرای دستورالعمل حفاظت از داده های مردم اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، دستورالعمل اجرایی حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران به منظور اجرا، توسط سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی به دستگاه های مختلف امروز ابلاغ شد.

این دستورالعمل برای کاهش مخاطرات نقض حریم خصوصی کاربران و حمایت از آنها در برابر تهدیدات سایبری، اشخاص حقوقی غیر دولتی و دستگاه های اجرایی کشور را به رعایت قواعد جدیدی در حوزه پردازش و نگهداری داده های مرتبط با کاربران در سامانه ها و سکوهای فضای مجازی ملزم کرد.

این دستورالعمل که در قالب بخش نخست از سند مادر سیاست ­ها و الزامات حفاظت از داده ­ها تدوین شده است، کلیه ارائه ­دهندگان خدمات فضای مجازی را ملزم به اعلام دقیق و شفاف سیاست­های حفظ حریم خصوصی و اخذ رضایت صریح از کاربران در خصوص این سیاست­ها می کند.

همچنین مطابق این دستورالعمل، ارائه­ دهندگان خدمات، داده ­های کاربران را صرفاً در حد اقلام موردنیاز و متناسب با اهداف صریح و مشخص جمع ­آوری کرده و در صورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقامیری: حفاظت از داده‎ های مردم شرط تمدید مجوز فعالیت سکوها است

آقامیری: حفاظت از داده‎ های مردم شرط تمدید مجوز فعالیت سکوها است