مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 22:052024-01-16بين الملل

بلینکن: تا مسئله فلسطین حل نشود منطقه روی آرامش نخواهد دید


وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای در داووس گفت که تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود نه اسراییل و نه منطقه روی صلح، ثبات و امنیت نخواهد دید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه گفت در صورتی که نوار غزه ظرف چند سال آینده یک بار دیگر با خاک یکسان شود کشورهای عربی تمایلی به مشارکت در بازسازی آن ندارند.

بلینکن در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی در شهر داووس هلند گفت: معادله جدیدی در خاورمیانه برقرار شده که به موجب ان همسایه های عرب و مسلمان اسراییل آماده ادغام اسراییل در منطقه هستند اما آنها به صورت مشابه به مسیری برای تشکیل یک کشور فلسطینی هم متعهد هستند.

بلینکن گفت هم کشورهای عربی و هم واشنگتن معتقدند تا زمانی که این مسئله حل و فصل نشود نه اسراییل و نه منطقه روی صلح، ثبات و امنیت نخواهد دید.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: لازم است مسئله فلسطین حل و فصل شود.

کشورهای عربی می گویند که ببینید ما نمی خواهیم وارد فرایند مثلاً بازسازی غزه شویم و ببینیم که ظرف یک تا 5 سال آینده آنجا دوباره با خاک یکسان می شود و از ما خواسته می شود دوباره آنجا را بازسازی کنیم.

وی اضافه کرد: ما الان در مقطعی قرار داریم که کشورهای عربی از جمله کشورهایی مانند عربستان سعودی آماده اند کارهایی در رابطه شان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: تا مسئله فلسطین حل نشود منطقه روی آرامش نخواهد دید

بلینکن: تا مسئله فلسطین حل نشود منطقه روی آرامش نخواهد دید