مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 08:152024-01-02سياسي

بازخوانی رویدادی بی فرجام برای داراب؛ جای دارابگرد همچنان در محور ساسانی خالی است


در حالی که برای شهرهای محور ساسانی فارس بسته های سفر تعریف می شود و این مناطق در تامین زیرساخت های گردشگری از سایر نقاط پیشی گرفته اند، شهر تاریخی دارابگرد پس از گذشت پنج سال، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب،محور ساسانی اوایل تابستان سال 97 با نظر به بناهای تاریخی دوره ساسانیان متعلق به سه شهرستان فارس، به ثبت جهانی رسید.

کازرون، فیروزآباد و سروستان شهرهایی بودند که از این موقعیت برخوردار شدند تا پس از مدتی از آن به عنوان فرصتی جهت توسعه گردشگری استفاده کنند.

یکی از این فرصت ها که به تازگی توسط مدیرکل میراث فرهنگی فارس در سفر به شهرستان کازرون مطرح شده، تعریف بسته های سفر در شهرهای محور ساسانی است.

محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه فارس مهم ترین مقصد سفرهای تاریخی و فرهنگی کشور است، بیان کرد: اجداد ما میراث گران بهایی را برای ما به یادگار گذاشته اند و محور ساسانی و مجموعه شهر بیشاپور و تنگ چوگان کازرون که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است، باید در بسته های سفر فرهنگی کشور قرار گیرد.

او با اشاره به این که گردشگری با جاذبه و زیبایی آمیخته است و گردشگر برای دیدن زیبایی ها سفر می کند، ادامه داد: نرگسزارهای کازرون در کنار باغات مرکبات و آثار عظیم تمدنی و تاریخی و خانه های روستایی گلی و خشتی، ظرفیت بالایی برای پذیرش و میزبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی رویدادی بی فرجام برای داراب؛ جای دارابگرد همچنان در محور ساسانی خالی است

بازخوانی رویدادی بی فرجام برای داراب؛ جای دارابگرد همچنان در محور ساسانی خالی است