مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 12:502024-01-08اجتماعي

گرایش به رشته ریاضی-فیزیک در مدارس کمی بیشتر شده است


معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به علوم پایه توجه چندانی نشده و سند اثبات این گفته این است که در عرض 10 سال سهم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک نصف شده و از 28 درصد به 14 درصد رسیده بود اما با اقدامات انجام شده؛ - ایسنا/البرز معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته به علوم پایه توجه چندانی نشده و سند اثبات این گفته این است که در عرض 10 سال سهم دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک نصف شده و از 28 درصد به 14 درصد رسیده بود اما با اقدامات انجام شده؛ در دو سال گذشته تعداد دانش آموزان این رشته رشد 3.

5 درصدی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی کاظمی روز دوشنبه 18 دی ماه در مراسم افتتاح کنفرانس ملی فیزیک که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، اظهار کرد: تولید علم و دانش و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور از مسیر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش می گذرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ایجاد مرجعیت علمی نقشی اساسی دارد و در سند وتحول بنیادین کشور هم به این مساله تاکید شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید زمینه کسب شایستگی های مختلف و همچنین ارتقای مهارت های دانش آموزان را فراهم کند.

کاظمی ابراز کرد: بدون شک موتور محرکه تحول در نظام آموزشی توسط معلمان به حرکت می آید و این امر در گرو ارتقای حرفه ای آنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرایش به رشته ریاضی-فیزیک در مدارس کمی بیشتر شده است

گرایش به رشته ریاضی-فیزیک در مدارس کمی بیشتر شده است