مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 12:052024-01-13اقتصادي

افزایش تولید با رویکرد کشاورزی دانشی محقق می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: افزایش تولید ضمن حفظ آب و خاک در دستور کار است به نحوی که این مهم با رویکرد کشاورزی دانشی به نتیجه خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو پیش از ظهر امروز در جریان دیدار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان همدان در دفتر امام جمعه اظهار کرد: کشاورزی 30 درصد اشتغال و 20 درصد اقتصاد استان را تشکیل می دهد به طوری که این بخش محور توسعه این خطه به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه با تمام قوا امنیت غذایی پایدار را پیگیری می کنیم افزود: آب و خاک بستر تولید محصولات کشاورزی برای امروز و نسل های آینده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه به منظور حفظ آب و خاک و سازگاری با شرایط موجود باید برنامه ریزی شود گفت: یک میلیون هکتار اراضی زراعی و باغی استان است که از این میزان 700 هزار هکتار کشت می شود و 440 هزار هکتار آن اراضی آبی است.

وی در بخش دیگر یادآور شد: افزایش تولید ضمن حفظ آب و خاک در دستور کار است به نحوی که این مهم با رویکرد کشاورزی دانشی به نتیجه خواهد رسید.

بهراملو با بیان اینکه 29 درصد از اراضی کشاورزی کشور، حاصلخیز کلاس یک و 2 است گفت: از همین رو در راستای حفظ خاک فرهنگ سازی از ضروریات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید با رویکرد کشاورزی دانشی محقق می شود

افزایش تولید با رویکرد کشاورزی دانشی محقق می شود