مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 10:002024-01-18سياسي

لیله الرغائب؛ شبی برای خواستن بهترین ها


شب آرزوها یا همان«لیله الرغائب» از شب های بسیار خاص و با فضیلت در سال بوده که در روایات فضیلت های زیادی برای آن ذکر شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری شب آرزوها یا همان لیله الرغائب از شب های بسیار خاص و با فضیلت در سال بوده که در روایات فضیلت های زیادی برای آن ذکر شده است.

اولین شب جمعه ماه رجب را شب آرزوها یا لیله الرغائب نامیده اند که فضیلت های زیادی برای آن در روایات آمده است، آن چنان که در روایت داریم در این شب درهای رحمت الهی به روی زمینیان باز شده است و در بزم دعا و نیایش زمینیان عرشیان هم خود را رسانده و حضور پیدا کردند تا سهمی از این برکت ببرند، در روایتی که از رسول خدا درباره فضیلت ماه رجب بیان آمده، حضرت فرمودند: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را لیله الرغائب نامیدند.

شبی که انسان از وابستگی های زمینی همچون دل های گره خورده تا دلبستگی های آسمانی در قالب نیت های پاک که شاید حتی بر زبان جاری نشده، در نظر خواهد آمد و امید اینکه پیش از تماشای هلال رجبی دیگر، آرزوها محقق شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غلام عباس مولوی ، استاد حوزه و دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ماه رجب یکی از ماه های بسیار با عظمت خداوند است، اظهار کرد: ماه رجب ماهی که رحمت خدا در آن به صورت مکرر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیله الرغائب؛ شبی برای خواستن بهترین ها

لیله الرغائب؛ شبی برای خواستن بهترین ها