مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:352024-01-20فرهنگي

حذف الفبای فارسی از زندگی شهری!


پوریا عالمی که مجموعه کتاب های «تقدیم به زبان فارسی» را برای کودکان منتشر کرده با بیان اینکه شکل و شمایل الفبا از زندگی شهری ما حذف شده است، - پوریا عالمی که مجموعه کتاب های تقدیم به زبان فارسی را برای کودکان منتشر کرده با بیان اینکه شکل و شمایل الفبا از زندگی شهری ما حذف شده است، می گوید: شما دیگر کمتر با حروف الفبای فارسی مواجه می شوید و حتی اسم شهرها در میدان های اصلی شهر را با حروف انگلیسی می بینید.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراسم رونمایی سه جلد از مجموعه کتاب های تقدیم به زبان فارسی ؛ با حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان، فعالان حوزه ادبیات فارسی و حوزه کودک و علاقه مندان در کتابفروشی راوی و به میزبانی یونسکو برگزار شد.

در این نشست که با اجرای پوریا سوری - شاعر، منتقد و روزنامه نگار - همراه بود، پوریا عالمی از تغییر فضای حرفه ای خود به قصه نویسی و فعالیت در حوزه کودک خبر داد.

او فاصله میان کودکان و فرهنگ و زبان فارسی را نخستین جرقه های نگارش این مجموعه کتاب دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه زبان مادری به مثابه ستون خیمه هر فرهنگی تعریف می شود و فرهنگ ها بدون زبان مادری شان امکانی برای انتقال به آینده ندارند، من به عنوان یک نویسنده احساس کردم باید کاری کنم و پلی بین کودکان و زبان ایجاد کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف الفبای فارسی از زندگی شهری!

حذف الفبای فارسی از زندگی شهری!