مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 11:462024-01-15پزشكي

مشارکت 440 هزار نفر در قم در پویش ملی سلامت غربالگری


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت قم با اشاره به شرکت 440 هزار نفر در قم در پویش ملی سلامت غربالگری گفت: عوارض بیماری های دیابت و فشارخون بالا در قم پررنگ تر و از میانگین کشوری بالاتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد نیک پور در خصوص اجرای طرح غربالگری دیابت و فشارخون بالا در استان قم گفت: در این طرح از افراد 18 سال به بالا غربالگری دیابت و فشارخون صورت می گیرد و این دو بیماری مهم در آنان بررسی می شود و ممکن است افراد از داشتن این بیماری بی اطلاع باشند.

 وی ادامه داد: پس از شناسایی این بیماری، روند درمان بیماران با تشکیل پرونده سلامت الکترونیک در پایگاه های سلامت و مراکز بهداشت استان دنبال می شود.

وی عنوان کرد: 58 درصد بار بیماری کشور به بیماری های غیر واگیردار باز می گردد و با توجه به اینکه افراد نسبت به این بیماری ها ناآگاه هستند به دلیل آنکه تشخیص به موقعی صورت نمی گیرد، عوارض خطرناکی را برای آنان به دنبال دارد که سکته های قلبی و مغزی و آسیب به ارگان های حیاتی مثل کلیه ها و … از جمله تبعات آن است.

* عوارض بیماری های دیابت و فشارخون بالا در قم از میانگین کشوری بالاتر است  مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت قم اضافه کرد: برای همین است که شناسایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت 440 هزار نفر در قم در پویش ملی سلامت غربالگری

مشارکت 440 هزار نفر در قم در پویش ملی سلامت غربالگری