مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 20:302024-01-15بين الملل

امیر عبداللهیان: به آمریکا و انگلیس هشدار می دهیم جنگ علیه یمن را فورا متوقف کنند


ایران با قوت از امنیت کشتیرانی و دریانوردی در منطقه حمایت می کند و به آمریکا و انگلیس هشدار می دهیم جنگ علیه یمن را فورا متوقف کنند.

- وزیر خارجه همچنین عنوان کرد: در خصوص تحولات قفقاز و افغانستان با همکارم گفت و گو کردیم.

  امیرعبداللهیان بیان کرد: ضرورت توقف جنگ و نسل کشی در غزه را در پیام های مختلف از طریق سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا به صورت رسمی بارها به مقامات آمریکا در کاخ سفید تأکید کرده و به آنها هشدار دادیم.

مایلم بار دیگر تأکید کنم که آمریکا نمی تواند از یک سو داعش را در منطقه ما خلق کند و از سوی دیگر سخن از مبارزه با داعش و تروریسم به میان بیاورد.

  وزیر خارجه ادامه داد: آمریکا نمی تواند در کنار اسراییل با تمام توان قرار بگیرد و در کشتار 24 هزار غیرنظامی در غزه از جمله هزاران زن و بیش از 12 هزار کودک سهیم باشد و دیگران را به خویشتنداری و عدم اقدام دعوت کند.

  وی گفت: کاخ سفید نمی تواند از تمایل خود برای عدم توسعه جنگ در منطقه سخن بگوید و به ما و دیگران پیام دهد اما همزمان اقدام به توسعه جنگ در دریای سرخ و علیه یمن کند.

  * امیرعبداللهیان خطاب به بلینکن: راه حل در جنگ نیست   رییس دستگاه دیپلماسی افزود: با صدای بلند به آقای بلینکن می گویم، آقای بلینکن بارها به شما گفته ایم راه حل در جنگ نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیر عبداللهیان: به آمریکا و انگلیس هشدار می دهیم جنگ علیه یمن را فورا متوقف کنند

امیر عبداللهیان: به آمریکا و انگلیس هشدار می دهیم جنگ علیه یمن را فورا متوقف کنند