مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 11:452024-01-17اجتماعي

«خورشید» دوباره آفتابی شد/ سلامت هر چهار توله تلخاب


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رویت دوباره یوزپلنگ تلخاب که بعدها به خورشید تغییرنام یافت به همراه چهار توله آن در زیستگاه های شرقی این استان خبر داد.

- ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رویت دوباره یوزپلنگ تلخاب که بعدها به "خورشید" تغییرنام یافت به همراه چهار توله آن در زیستگاه های شرقی این استان خبر داد.

بهرام علی ظاهری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: این خانواده یوزپلنگ ایرانی روز گذشته در زیستگاه توران و توسط رهگذران مشاهده شده است.

وی از سالم بوده هر چهار توله این یوزپلنگ آسیایی خبر داد و افزود: عمر توله های این یوز بیش از هشت ماه است و سالم بودن آنها و تردد و مشاهده چنده باره آنها گویای امنیت مناسب در این زیستگاه است.

وی با بیان اینکه تصویر این یوز مادر و چهار فرزندش برای اولین بار از طریق دوربین های تله ای در پارک ملی توران در شاهرود ثبت شد تصریح کرد: توله های این یوز در حال حاضر حدودا هشت ماهه هستند.

وی با بیان اینکه خورشید یا تلخاب برای سومین بار زایمان کرده افزود: انجام زایمان های متعدد و سلامت مادر و توله ها و البته تردد و مشاهده چند باره آنها در توران که مهمترین زیستگاه زایای یوز ایرانی در دنیا است، خبر بسیار خوبی است که نشان از اهمیت زیستگاه پارک ملی توران و زیستگاه های هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خورشید» دوباره آفتابی شد/ سلامت هر چهار توله تلخاب

«خورشید» دوباره آفتابی شد/ سلامت هر چهار توله تلخاب