مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 12:262024-01-15اقتصادي

جلوگیری از 1299 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان قزوین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی استان طی 9 ماهه سال جاری اظهار کرد: با پیگیری دستگاه های متولی و ورود مجموعه قضایی استان و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی، از یک هزار 299 مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی جلوگیری و اراضی به وضع سابق اعاده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه قضایی در کنار دستگاه های متولی به صورت جدی با سودجویان و متخلفان برخورد می کند، افزود: طی این مدت، 73 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان قلع و قمع شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: با حمایت مجموعه قضایی استان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در همین بازه زمانی نیز 313 از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ارزش ریالی 627 میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

شعبانی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه ها، با پیگیری دستگاه قضایی بیش از 8 هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان طی 9 ماهه سال جاری آزادسازی شد و تعداد 260 حلقه چاه غیر مجاز نیز پلمب و مسلوب المنفعه شده است.

شعبانی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از 1299 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان قزوین

جلوگیری از 1299 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی استان قزوین