مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 10:402024-01-15اقتصادي

ارائه خدمات بهداشتی به کارگران یزدی در 292 خانه بهداشت


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: تعداد 292 خانه بهداشت کار در واحدهای تولیدی استان یزد فعال است که به کارگران خدمات بهداشتی ارائه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا فلاحتی در حاشیه افتتاح خانه بهداشت در یکی از واحدهای تولیدی استان یزد اظهار کرد: به استناد ماده 47 قانون کار، تأمین سلامت، بهداشت جسمی و روانی کارگران در هر شغلی که باشند و ارتقاء سطح آن با ایجاد خانه های بهداشت کار در واحدهای تولیدی دنبال می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: قریب به 35 واحد تولیدی دارای 500 نفر کارگر به بالا با راه اندازی مرکز بهداشت کار، مشغول ارائه خدمات بهداشتی هستند.

ضمن اینکه در واحدهای کوچک تر نیز 160 ایستگاه بهیار، فعال شده است.

فلاحتی اذعان کرد: پیشگیری از حوادث و بیماری های ناشی از کار و حفاظت کارگران از خطراتی که سلامتی آنان را تهدید می کند، به کار گماردن کارگران به کاری که متناسب با استعداد جسمی و روانی آنان باشد و به عبارت دیگر تطبیـق کار با کارگر و بالعکس از جمله وظایفی است که بر عهده مسئولین این مراکز بهداشتی است.

وی با تأکید بر اینکه لزوم راه اندازی مراکز خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی ضروری است، گفت: کارگران در کارگاه ها باید هر سال حداقل یک بار مورد معاینه پزشکی قـرار گیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات بهداشتی به کارگران یزدی در 292 خانه بهداشت

ارائه خدمات بهداشتی به کارگران یزدی در 292 خانه بهداشت