مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 11:302023-12-29اقتصادي

افزایش 163 درصدی شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال 1402 تا پایان آذرماه، شناسایی شاغلان غیرمجاز خارجی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، - خلیل احمد سلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در نه ماهه امسال، 101 گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان انجام شده که خروجی این کار، شناسایی 815 نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار در استان است.

وی با بیان اینکه در این مدت 106 نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع بیگانه فاقد پروانه کار شده اند، ادامه داد: 43 کارفرمایی که با بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز مرتکب تخلف شده بودند، به دادگاه معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده کرده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به 5 برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل 8 میلیون و 847 هزار و 140 ریال جریمه می شود.

سلامی گفت: بکارگیری نیروی کار خارجی نباید به دلیل صرفه جویی در پرداخت مزد باشد و به کارفرمایان توصیه می کنیم در راستای جذب و حفظ نیروی کار داخلی، حتما مزد متناسب با شرایط و سختی کار را در نظر بگیرند و طبق مصوبه شورای ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 163 درصدی شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

افزایش 163 درصدی شناسایی شاغلان خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان