مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 14:502024-01-03اقتصادي

ممنوعیت ارزی در تجارت ایران و عراق چقدر صحت دارد


به گفته عضو اتاق بازرگانی ایران طرح ممنوعیت ارزی در تجارت ایران و عراق به هیچ عنوان صحت ندارد و این روند فقط با محدودیت مقطعی مواجه شده است.

- رامین پولادگر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره  تصویب قانون جدید دولت عراق در روند خرید و فروش ارز در این کشور اظهار داشت: موضوع مشکلات مختلف در پروسه نقل و انتقال ارز در تجارت بین ا یران و عراق به هیچ عنوان اتفاق تازه ای نیست و سال هاست که با روش های مختلف توانسته ایم از پس این مشکلات برآییم.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در این خصوص، نوع اطلاع رسانی و اظهار نظر برخی از رسانه ها و افراد صاحب نظر است که خواسته یا ناخواسته بحث ممنوعیت ارزی در تجارت ایران و عراق را مطرح کرده اند، این موضوع به هیچ وجه درست نیست به طوری که تصویب قانون جدید دولت عراق، فقط روند صادرات و واردات بین ایران و عراق را با محدودیت بسیار اندک و مقطعی مواجه می کند، نه متوقف.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: مهمترین تاثیر این قانون بر مبادلات تجاری دو کشور، اندک افزایش هزینه های صادرات و واردات است که آن هم بسیار کوتاه مدت خواهد بود؛ در نتیجه هیچ ممنوعیتی در کار نیست و به زودی این مساله با رایزنی های ویژه بانک مرکزی با همتایان عراقی برطرف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت ارزی در تجارت ایران و عراق چقدر صحت دارد

ممنوعیت ارزی در تجارت ایران و عراق چقدر صحت دارد