مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 12:152023-12-31سياسي

پاداش 200 میلیارد ریالی در انتظار گزارشگران فساد


با تایید طرح حمایت از گزارشگران فساد در شورای نگهبان، از این پس به شخص حقیقی و شخص حقوقی خصوصی برای گزارش فساد، به ترتیب تا سقف یکصد میلیارد ریال و دویست میلیارد ریال پاداش داده خواهد شد، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس: روز گذشته مصوبه حمایت از گزارشگران فساد در شورای نگهبان تایید شد، مصوبه ای که کلیات آن 21 اسفند 1401 در مجلس شورای اسلامی تصویب و 27 فروردین به شورای نگهبان ارسال شده بود.

تایید طرح حمایت از گزارشگران فساد در شورای نگهبان به این معناست که از این پس سوت زنی قانونی شده و افشاگران فساد مورد حمایت قرار می گیرند.

  بسیاری از نمایندگان مجلس، کارشناسان سیاسی و حقوقی معتقدند در کنار قوانین قابل توجه و خوبی که در مجلس یازدهم تصویب شده، طرح حمایت از گزارشگران فساد هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای این قانون فضا را برای فاسدان و رانت خواران ناامن می کند.

تصویب قانون سوت زنی برای جلوگیری از فساد از مطالبات مخاطبان خبرگزاری فارس نیز بوده و مخاطبان این خبرگزاری پویش های مختلفی را در این باره ثبت کرده اند.

یکی از حامیان این پویش ها معتقد است که تصویب قانون برای سوت زنی موجب کاهش فساد می شود اصرار مجلس یازدهم برای تبدیل سوت زنی به قانون همانطور که گفته شد مجلس یازدهم کلیات طرح را 21 اسفند 1401 تصویب و مصوبه را 27 فرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاداش 200 میلیارد ریالی در انتظار گزارشگران فساد

پاداش 200 میلیارد ریالی در انتظار گزارشگران فساد