مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:002024-01-08پزشكي

استفاده زیاد از گوشی هوشمند و بروز علائم افسردگی


براساس یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، استفاده افراطی از گوشی هوشمند می تواند موجب بروز علایم افسردگی در جمعیت بزرگسال شود.

-   به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروزه استفاده از گوشی هوشمند نقش بسیار مهمی در زندگی افراد پیدا کرده اما همین وسیله که زندگی انسان را در ابعاد بسیاری بهبود بخشیده است می تواند به یک چالش بزرگ در زندگی افراد تبدیل شود و موجب آسیب های روانی قابل توجهی در گروه های مختلف سنی شود.

برهمین اساس یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد استفاده افراطی از گوشی هوشمند می تواند موجب بروز علایم افسردگی در جمعیت بزرگسال شود.

براساس این طرح تحقیقاتی که تحت عنوان پروژه بررسی نقش میانجی کیفیت خواب، مقایسه اجتماعی و اهمال کاری در رابطه  بین استفاده افراطی از گوشی های هوشمند و افسردگی در بزرگسالان ساکن تهران توسط دکتر علی اکبر پرویزی فرد و همکارانشان در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه انجام شد محرز  شد استفاده افراطی از گوشی هوشمند می تواند موجب بروز علایم افسردگی در جمعیت بزرگسال شود.

در این مطالعه ارزیابی زندگی افراد حاکی از آن است که افرادی که به طور معمول، زمان طولانی در روز به استفاده از گوشی هوشمند مشغول هستند، علایم افسردگی بیشتر و شدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده زیاد از گوشی هوشمند و بروز علائم افسردگی

استفاده زیاد از گوشی هوشمند و بروز علائم افسردگی