مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 11:052023-12-30اقتصادي

90 درصد تعهد اشتغال دولت سیزدهم محقق شد


بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار طی 9 ماه گذشته بیش از 970 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد و نزدیک به 90 درصد از تعهد اشتغال سالانه یک میلیون نفری دولت سیزدهم در سال 1402 محقق شده است.

- بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار طی 9 ماه گذشته بیش از 970 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد و نزدیک به 90 درصد از تعهد اشتغال سالانه یک میلیون نفری دولت سیزدهم در سال 1402 محقق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بی تردید آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروهای آماده به کار در کشور، اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف را بیش از پیش ضروری می سازد.

بر همین اساس رییس جمهوری تأمین سالانه یک میلیون شغل را نیاز ضروری کشور دانسته و وزارت کار را مامور راه اندازی و تکمیل سامانه های اطلاعاتی و نظارتی در زمینه اشتغال و جمع آوری مهارت ها و ظرفیت های کارجویان در این سامانه ها کرده است.

کارشناسان بر این باورند که راه اندازی نظام اطلاع رسانی بازار کار علاوه بر آنکه موجب شفافیت بیش تر در بازار کار می شود، اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش آموختگان و سایر افراد جویای کار را فراهم می کند.

با راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی بازار کار زمینه تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان و دانش آموختگان فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد تعهد اشتغال دولت سیزدهم محقق شد

90 درصد تعهد اشتغال دولت سیزدهم محقق شد