مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 14:352024-01-07پزشكي

نسبت شیوع بیماری ها در مردان و زنان


مدیرگروه مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تاثیر جنسیت در ابتلا به برخی بیماری ها اشاره کرد و گفت: در این بین، سریع ترین افزایش نسبی این بیماری ها در زنان میانسال گزارش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر فلوریا انفرادی اظهار کرد: بیماری های قلبی و عروقی علت اصلی مرگ ومیر در زنان و مردان در سراسر جهان است و با تشدید همه گیری چاقی و افزایش شیوع فشار خون ودیابت، میزان بروز آن همچنان در حال افزایش است.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده، با وجود پیشرفت ها در 30 سال گذشته، مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در حال افزایش است و سریع ترین افزایش نسبی این بیماری ها، در زنان میانسال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه عوامل مربوط به جنس، مانند اختلالات فشارخون بارداری، یائسگی زودرس و سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز با خطر بیشتر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مرتبط است، ادامه داد: زنان همچنین به صورت نسبی تحت تأثیر بیشتر دیابت، بیماری مزمن کلیوی و بیماری التهابی خودایمنی قرار دارند.

این پزشک عمومی اضافه کرد: همه این اثرات با مولفه های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با جنسیت ترکیب می شود و این موضوع بر نیاز به شناسایی و درمان زودهنگام عوامل خطرساز قلبی و عروقی قابل اصلاح در زنان، به ویژه برای زنان در معرض خطر، با هدف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت شیوع بیماری ها در مردان و زنان

نسبت شیوع بیماری ها در مردان و زنان