مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 10:052024-01-01سياسي

مجلس فردا سیاست های ارزی بانک مرکزی را بررسی می کند


رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر عضو کمیسیون برنامه و بودجه از عملکرد بانک مرکزی در زمینه سیاست های ارزی گفت: موضوع ارز در دستور رسیدگی جلسه فردای مجلس قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: فردا این موضوع و مسائل ارزی کشور در دستور کار رسیدگی مجلس قرار دارد.

پیش از صحبت قالیباف،محسن زنگنه در تذکری با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در بی انضباطی مالی، گفت: در سال 1401 دولت ارز 4200 تومانی را حذف کرد و تبعات آن در کنار نقاط مثبت آن را جامعه متحمل شد و با وجود اینکه ما در اصلاح ساختار بودجه تاکید داشتیم که  بانک مرکزی باید در خصوص قیمت تسعیر ارز انضباط مالی در نظر بگیرد متاسفانه امروز شاهد تخصیص ارز 28 هزار و 500 تومانی به حدود 28 قلم کالا هستیم.

وی افزود: در 8 ماهه نخست سال جاری تراز تجاری ما 10 میلیارد دلار منفی بود و تخصیص ارز 28 هزار تومانی در این شرایط تبعات خاص خود را دارد اما به عنوان مثال در خصوص قیمت گوشت که بانک مرکزی به آن ارز 28 هزار و 500 تومانی می دهد باید عرض کنم که میانگین قیمت گوشت در دنیا 14.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس فردا سیاست های ارزی بانک مرکزی را بررسی می کند

مجلس فردا سیاست های ارزی بانک مرکزی را بررسی می کند