مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 11:352023-12-26فناوري

رونمایی از سرویسی مبتنی بر واقعیت افزوده در صنعت مخابرات توسط همراه اول


همراه اول در زون «آینده ارتباطی» خود در نمایشگاه تلکام 2023، سرویس توسعه یافته ای مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده را رونمایی کرده که قابلیت تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتباطی را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) یا AR به عنوان یکی از فناوری های پیشرو بطور گسترده در صنایع مختلف مرتبط با مخابرات قابل استفاده است.

  واقعیت افزوده، امکان ادغام عناصر مجازی با دنیای واقعی را فراهم می کند و به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از دستگاه های هوشمند خود، محیط پیرامون خود را به صورت بصری تغییر داده یا بهبود دهند.

یکی از چالش های اساسی در بهینه سازی و نگهداری سایت های مخابراتی، نیاز به بازدید میدانی همزمان با تعامل با آفیس و لازم است متخصصان با تجربه کافی از این سایت ها بازدید کنند؛ لذا در تمامی نقاط کشور و همچنین تمامی مناطق، ممکن است متخصصان با تجربه کافی در دسترس نباشند یا مهارت های لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات را نداشته باشند.

هدف این سامانه مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده که توسط همراه اول توسعه یافته است، تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتباطی است که یکی از قابلیت های این سامانه، شبیه سازی تجهیزات سایت های مخابراتی و آموزش فرآیندهای نصب و نگهدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از سرویسی مبتنی بر واقعیت افزوده در صنعت مخابرات توسط همراه اول

رونمایی از سرویسی مبتنی بر واقعیت افزوده در صنعت مخابرات توسط همراه اول