مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 20:302023-12-28بين الملل

نماینده عراقی: سفارت آمریکا یک پادگان نظامی با 3000 سرباز در مرکز بغداد است


عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق عملکرد سفارت آمریکا در بغداد را خلاف قانون اساسی کشور دانست و گفت سفارت آمریکا یک پادگان نظامی شامل 3000 سرباز در مرکز بغداد است و این نقض آشکار معاهده بین المللی است.

- عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق عملکرد سفارت آمریکا در بغداد را خلاف قانون اساسی کشور دانست و گفت سفارت آمریکا یک پادگان نظامی شامل 3000 سرباز در مرکز بغداد است و این نقض آشکار معاهده بین المللی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی نعمه عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق درباره عواقب ادامه اشغالگری آمریکا به بهانه حضور دیپلماتیک در سفارت آمریکا هشدار داد.

وی تصریح کرد: حضور سفارت خانه ها و کنسولگری های دیپلماتیک در عراق و سایر کشورهای جهان بر اساس یک توافق نامه بین المللی اداره می شود که اختیارات و مکانیسم های کاری را مشخص می کند که در اصل شامل در نظر گرفتن منافع مشترک، عدم مداخله در امور داخلی است.

وی افزود: سفارت آمریکا یک پادگان نظامی شامل 3000 سرباز در مرکز بغداد است و این نشان دهنده نقض آشکار معاهده بین المللی است و نمی توان پذیرفت که این سفارت در حالی که شعار دیپلماسی می دهد به پایگاه نظامی تبدیل شود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: سفارت آمریکا یک پادگان نظامی با 3000 سرباز در مرکز بغداد است

نماینده عراقی: سفارت آمریکا یک پادگان نظامی با 3000 سرباز در مرکز بغداد است