مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 08:012023-12-27اقتصادي

30درصد جمعیت شهری کشور ساکن بافت فرسوده هستند


سجاد صالحی، نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان گفت: قریب به 140 هزار هکتار از بافت های شهری را بافت های ناکارآمد در گونه های مختلف مانند بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های تاریخی و .

تشکیل می دهند.

وی افزود: از نظر جمعیتی، در حدود 30 درصد جمعیت شهری در این بافت ها ساکن هستند که این بافت ها از نظر ویژگی های کالبدی دارای ناپایداری در سازه، وضعیت نامناسب شبکه های دسترسی و کمبود خدمات و سرانه های شهری هستند.

صالحی تاکید کرد: با توجه به قرار گیری کشور در کمربند لرزه خیزی با خطر بالا، این مساله تهدیدی جدی و اساسی برای وقوع فاجعه های انسانی است.

  بازآفرینی بافت فرسوده اولویتی در سطح ملی نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: شرایط موجود ضرورت توجه جدی به ساماندهی، ارتقا و بازآفرینی این بافت ها را در کوتاه ترین زمان می طلبد که باید بازآفرینی شهری از یک سو به عنوان ماموریت اصلی در اولویت دستگاه های دولتی متولی در سطوح ملی، میانی و محلی و از سوی دیگر مدنظر نهادها و سازمان های غیردولتی، عمومی، سمن ها و ساکنان این محدوده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز به عنوان متولی اصلی پرداختن به موضوع به عنوان یک دستگاه سیاستگذار و برنامه ریز در سطح ملی، بیش از سه دهه است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30درصد جمعیت شهری کشور ساکن بافت فرسوده هستند

30درصد جمعیت شهری کشور ساکن بافت فرسوده هستند